Asistenţă şi servicii consulare

Înscrierea documentelor emise de autorităţile străine

Consulatul General al României la Cernăuţi poate efectua înscrierea certificatelor de stare civilă (naştere, căsătorie sau deces) emise de autorităţile ucrainene.

Înscrierea acestor acte este necesară pentru recunoaşterea lor de către autorităţile române, în vederea producerii efectelor juridice.

În cazul certificatelor de naştere, titularul actului sau părinţii minorului se pot adresa ambasadei sau consulatului român din ţara în care a fost emis actul, în vederea solicitării înscrierii actului străin în registrele de stare civilă române şi eliberării unui certificat de naştere românesc.

Formularul de servicii consulare şi cererea de inscriere trebuie să fie însoţite de certificatul de naştere străin în original,o copie legalizata, o traducere  în limba română legalizată legalizată la notariat, copia eventualelor actelor de identitate straine ale titularului sau ale părinţilor, precum şi de o declaraţie prin care solicitantul confirmă, pe proprie răspundere că nu a mai cerut înscrierea actului la o altă ambasadă, consulat sau autoritate română.

În urma înscrierii certificatului străin, Consulatul eliberează titularului un certificat de naştere românesc, în care se regăsesc datele prezente în certificatul străin.

În cazul certificatelor de căsătorie, titularii actului sau titularul cetăţean român (dacă numai unul dintre soţi este cetăţean român) se pot adresa ambasadei sau consulatului român din ţara în care a fost emis actul, în vederea solicitării înscrierii actului străin în registrele de stare civilă române.

Formularul de servicii consulare şi cererea de înscriere trebuie să fie însoţită de certificatul de căsătorie străin în original, o copie legalizată, o traducere legalizată a acestuia în limba română, copia actelor de identitate ale soţilor,certificatele de nastere ale sotilor, precum şi de o declaraţie prin care solicitantul confirmă, pe proprie răspundere că nu a mai cerut înscrierea actului la o altă autoritate română.. În cazul în care din certificatul de căsătorie străin nu rezultă numele de familie al soţilor după căsătorie, se va depune o declaraţie prin care soţii precizează care este acest nume.

Intocmirea actului se va face numai in conditiile in care s-a stabilit ca sotul cetatean roman, in cazul in care a avut una sau mai multe casatorii incheiate in strainatate si hotararea de divort a fost pronuntata in strainatate, a solicitat inscrierea mentiunilor de casatorie si de divort pe marginea actului de nastere din tara. Dovada o poate face prezentand certificatul de nastere eliberat de autoritatile din tara, cu toate mentiunile inscrise(referitoare la casatorie sau divort).

În cazul certificatelor de deces, persoana interesata se poate adresa consulatului român din Cernăuţi, în vederea solicitării înscrierii actului străin în registrele de stare civilă române.

Cererea trebuie să fie însoţită de certificatul de deces străin în original, o copie legalizata, o traducere legalizata a acestuia în limba română, copia actului de identitate al solicitantului, precum şi de o declaraţie prin care solicitantul confirmă, pe proprie răspundere că nu a mai cerut înscrierea actului la o altă ambasadă, consulat sau autoritate română.

Înscrierea certificatelor de naştere şi căsătorie sunt supuse taxelor consulare, care se plătesc de solicitanţi la consulat.

Înscrierea acestor acte este necesară pentru recunoaşterea lor de către autorităţile române, în vederea producerii efectelor lor juridice.

Ghid ANAF

12.08.2019

Ghidul privind rezidența fiscală a persoanelor fizice La solicitarea MAE, procedăm la redistribuirea ghidului actualizat, acest demers fiind destinat…

Exequator

13.01.2019

La 11 ianuarie 2019, la Ministerul Afacerilor Externe al Ucrainei, Roman Nedilski, director general adjunct al Departamentului Consular, a înmânat noului …

Vizita de documentare si promovare

21.12.2018

Comunicat de presa: La 19 decembrie 2018, doamna Irina Loredana Stanculescu, Consulul general al Romaniei la Cernauti, a intreprins o vizita de promovare si…
  • La 21 februarie 2019, în incinta Complexului hotelier RIVOLI din Cernăuți, Consulatul General al României la Cernăuți a organizat o recepție oficială pentru marcarea preluării de către România a președinției Consiliului Uniunii Europene. La manifestare au participat aproximativ 150 de persoane. Printre invitați s-au numărat: întreaga conducere a regiunii Cernăuți, reprezentanți ai principalelor instituții regionale, ai mediului academic și universitar, lideri ai mediului asociativ românesc, cadre didactice din școlile ucrainene cu limba română de predare, mass-media de limbă română și ucraineană, corp diplomatic al UE acreditat în Circumscripția consulară a Consulatului General al României la Cernăuți, alți invitați din R. Moldova și Ucraina. Echipa diplomatică a Consulatului General al României la Cernăuți a fost, de asemenea, prezentă la manifestare, aducându-și contribuția la buna organizare și desfășurare a acesteia. Manifestarea a fost condusă de doamna Irina Loredana Stănculescu, Consulul general al României la Cernăuți, care a transmis un mesaj de salut tuturor celor prezenți, prezentând prioritățile României în cadrul mandatului președinției Consiliului Uniunii Europene, proiectele și prioritățile Uniunii Europene, precum și rolul Parteneriatului estic pentru atragerea statelor de la frontiera Uniunii, în sfera de cooperare și dialog extins a comunității europene. Diplomatul român a prezentat succint relația Ucraina-UE și Ucraina-România, vocația europeană a statului de reședință, precum și parteneriatul bilateral cu țara noastră.